Sobre campañas informativas

Ya vamos recibiendo respuestas sobre nuestra sugerencia a todas las consejerias de sanidad, de realizar campañas informativas sobre la Enfermedad Celíaca.En algunos casos,como Madrid y Galicia,nos da la impresión de que no nos entienden bien a la primera,creen que con la información de las asociaciones a los socios celíacos es suficiente.No estamos pidiendo eso,los celíacos mejor o peor,conocen la celiaquía.Lo que pedimos es que el resto de ciudadanos tambien sepan lo que es,que no es tan complicado.La respuesta de Navarra nos parece mejor:

“Soy Silvia Echavarren, del Gabinete de la Consejera de Salud. Me han hecho llegar un correo en el que se habla de difundir (también en la hostelería) más información sobre la enfermedad. Me parece muy buena idea. Le pediría que se ponga en contacto conmigo: 696 809 627 ó 848 423551. Muchas gracias.”(lo ponemos para que los interesados se pongan en contacto con Silvia y colaboren)

A Galicia hay que insistirle un poquito más:

“Bo día

En contestación á súa atenta suxestión, comunicarlle que a Dirección Xeral de Saúde Pública da Consellería de Sanidade, dentro das súas atribucións, esta a desenvolver accións que favorezan a mellora da saúde e a calidade de vida das persoas celíacas.
A enfermidade celíaca afecta a unha media de 1 de cada 133 nacidos, se ben estímase que tan só o 10% está diagnosticado, cun volume aproximado de 40.000 celíacos diagnosticados en España.
Deste xeito, en marz o de 2004 asinouse un acordo de colaboración entre a Consellería de Sanidade e a Asociación de Celíacos de Galicia (ACEGA) para o estudo do contido en glute nos distintos alimentos preparados para celíacos. A través dos laboratorios de saúde pública lévanse a cabo periodicamente os estudos analíticos necesarios para verificar a posta no mercado de produtos alimenticios seguros para os consumidores. Salientar que no ano 2007 foron analizadas 142 mostras.
Así mesmo e co obxectivo de informar á poboación xeral, a Consellería de Sanidade editou o “Manual da Enfermidade Celíaca” en edición bilingüe, que se encarga de distribuír ACEGA.
Por outra banda e no referente á formación dos profesionais sanitarios, no ano 2004 editouse e distribuíuse entre todos os profesionais da nosa comunidade a Guía de Saúde Pública “Estado Actual da Enfermidade Celíaca”, e que actualmente se encontra en fase de revisión e actualización por parte do Servizo de Gastroenteroloxía do Hospital Clíni co de Santiago.
Ao mesmo tempo organizáronse cursos específicos sobre a abordaxe desta enfermidade en colaboración coa Fundación Escola Galega de Administración Sanitaria.
En relación aos menús dos comedores escolares mencionar que no ano 2002 a Consellería de Educación e Ordenación Universitaria xunto co Departamento de Pediatría da Universidade de Santiago editaron o libro “Menús Saudables no Comedor Escolar” no que se dedica dous capítulos á enfermidade celíaca e fai unha proposta de menús para escolares con esta enfermidade.
Actualmente, e en colaboración coa ACEGA estanse impartindo cursos formativos para os profesionais que participan na elaboración dos menús escolares nos centros educativos. Tamén desde a Vicepresidencia da Igualdade e do Benestar editouse o folleto bilingüe “Como Elaborar Menús sen Glute”, en colaboración con ACEGA.
É certo que tras o diagnóstico da enfermidade celíaca é necesario levar un réxime sen glute de por vida. Neste senso exis ten moitos alimentos sen glute que poden ser consumidos polas persoas afectadas da enfermidade; por iso, un axeitado coñecemento da enfermidade por parte da poboación xeral, contribuirá a mellorar a calidade de vida dos celíacos.
A Consellería de Sanidade seguirá a colaborar coas asociacións de autoaxuda ás persoas con enfermidade celíaca e os seus familiares, e co obxecto de contribuír á mellora da calidade de vida dos afectados asumirá as directrices que se adopten a nivel nacional.
Agradecendo o seu interese e colaboración, reciba un cordial saúdo.

Atentamente,
Subdirección Xeral de Epidemioloxía e Sistemas de Información
Santiago de Compostela a 11 de marzo de 2008 ”
 

3 comentarios

Archivado bajo actuaciones, administración

3 Respuestas a “Sobre campañas informativas

  1. Un diez por la consejería de salud de Navarra!!
    Y éstos galleguiños, o no se enteran o mejor no enterarse¿¿??

  2. behbeh

    Pues los galleguillos….mejor no enterarse.
    Toda la información es cierta, sobre la que matizaría:
    – Desconociendo el importe actual, hasta hace muy poco, la gran colaboración para analítica de alimentos era de….300 €/año (impresionante aportación de dinero público a la causa)
    – Desconociendo la situación actual (en fin, estoy algo desconectada de la asociación), hasta hace muy poco, esos cursos para personal sanitario sobre la enfermedad celiaca eran impartidos por una gran docente conocedora de la materia, que cobraba como docente a Sanidad, claro está, y que coincide como garantía de sus grandes conocimientos que es la presidenta de la asoc de celiacos de Galicia. Yo he asistido a uno de estos cursos, asi que lo puedo afirmar.
    Seré rara, pero mi ética personal me impide obtener ingresos extras por la enfermedad de un hijo, ….seré rara.

  3. Beatriz

    Supongo que nadie se pondrá en contacto con Silvia,como ya ocurrió en Alcobendas,y esta actitud es la que hace creer a las consejerias que hacen lo suficiente…Seguimos esperando la guia que resolverá todas nuestras dudas,y si no las resuelve,seguiremos preguntando,insistiendo…de eso se trata,¡que remedio!!!??